ΦΛΩΡΙΝΑ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΘΩΝ -Σχόλιο
Η καλή μας Φλώρινα, αυτή
η μοναδική πόλη, το χωνευτήρι των λαών και των πολιτισμών κατά τον κ. Τατούλη,
η πόλη των τεχνών και καλλιτεχνών, στο ντοκυμαντέρ ΦΛΩΡΙΝΑ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΠΑΘΩΝ που προβλήθηκε το Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2012 στη Φλώρινα, θρηνεί
το παρελθόν της και αναζητά το αίτιο και τους υπαίτιους για τα πάθη και τα λάθη.
Αν η αμαρτία είναι η γοητεία και
το άλλοθι η φιλοσοφία, στη περίπτωση του συγκεκριμένου ντοκυμαντέρ, το άλλοθι
ήταν η καλλιτεχνική δημιουργία της Φλώρινας. . Η αμαρτία δεν ξέρω ποια μπορεί να είναι. Αν υπάρχει ανακαλύψτε την εσείς.
Το ντοκυμαντέρ λοιπόν, ορμώμενο
από το δρόμο της Πρέσπας μας προσγείωσε στη Φλώρινα.. Λίγο ΣΚΤ της
Φλώρινας, πολλοί καλλιτέχνες Φλωρινιώτες μεταπολεμικοί και σύγχρονοι, λίγο
Πανεπιστήμιο, πολύ χρώματα της φύσης και έργα καλλιτεχνών, λίγο για τους
κυνηγημένους Σλαβόφωνος με μία δόση καλλιτεχνικής δημιουργίας, λίγο για τους Βουλγαρίζοντες, με μπόλικη δόση
πολιτιστικής αρχιτεκτονικής κληρονομιάς,
ξανά από την αρχή, λίγο χειμώνας, πολύ φθινόπωρο, πολύ Αγγελόπουλος ,
πολύ Καντιώτης , πολύ Καλαμάρας, καθόλου ή λίγο Μπέσας, ο καθένας θεατής τελικά
δεν ξέρω τι συμπεράσματα μπορούσε να βγάλει ή ενδεχομένως να μπορούσε να βγάλει
ότι συμπέρασμα ήθελε.
Και ο καθένας όμως από τους
αφηγητές της ιστορικής διαδρομής στο ντοκυμαντέρ έλεγε τα δικά του/ Ο Γρηγόρης
Χατζηλάμπρου και ο Κωστάκης ο Λούστας μας είπαν πως η φύση και τα χρώματα της Φλώρινας
είναι πηγή έμπνευσης. Σε αυτό συμφώνησε και ο κ. Κοντοσφύρης.Ο Δημ. Καλαμάρας μας
βοήθησε να εντρυφήσουμε στα έργα του που
λογοκρίθηκαν βάναυσα. Ο καθηγητής Ανδρέου
μας έλεγε για το κυνηγητό των Σλαβόφωνων με παράδειγμα τον Δημ, Καλαμάρα, ο
Ανδρέας Τσώκας μας μιλούσε για το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, ο Θωμάς Ζωγράφος
μιλούσε λίγο για τους καλλιτέχνες της Φλώρινας, λίγο για το Μουσείο Σύγχρονης
Τέχνης, η Ρίνα η Μηλώση για τη Στέγη Φιλοτέχνων , το Μουσείο και για τον Θέμη
τον Μηλώση. Λίγο Λαέρτης Κούλης για τον Στερίκα Κούλης , λίγο Νικόλας Δογούλης για τον
Στερίκα Κούλη, ξανά ο Λαέρτης για τον Στερίκα Κούλη και για το γκρέμισμα του
Οικονομικού, νάτος και ο Αγγελόπουλος, ο Μαστρογιάννι, η
Ζαν Μορώ, να και ο Καντιώτης, οι αφορισμοί, ξανά πίσω η Λίτσα Παπαδητρίου για
τον Στερίκα Κούλη, σε λίγο ο Νίκος Ταμουτσέλης για τη τέχνη στη περίοδο της δικτατορίας
με θετικές αναφορές στον τότε νομάρχη Μπράβο, ξανά σε λίγο πάλι ο Νίκος
Ταμουτσέλης για τους αγιογράφους της Δροσοπηγής με λίγη υποψία για την επέμβαση
του Καντιώτη στην τεχνοτροπία της αγιογραφίας . Να μη ξεχάσω και τους καθηγητές
της Σχολής Καλών Τεχνών Κοντοσφύρη και Ζιώγα που έλεγαν και αυτοί τα δικά τους,
για να καταλήξουμε στο γκρέμισμα του κτιρίου του Οικονομικού Γυμνάσιου. Βέβαια
το κτίριο του Οικονομικού Γυμνάσιου έπαιζε σαν εικόνα καθ όλη τη διάρκεια του
ντοκυμαντέρ, αλλά στο τέλος μας αποκαλύφτηκαν Ασπασίδης τ. νομάρχης, Δημ,
Στύλου τ. δήμαρχος που φυσικά έλεγαν και αυτοί τα δικά τους υπερασπιζόμενοι το
γκρέμισμα του Οικονομικού.
Ευτυχώς στο τέλος, ο Τάσος
Βασιλείου, πολιτικός μηχανικός, έβαλε τα πράγματα στη θέση τους και μέσα από
στοιχεία και με λόγο πλουραλιστικό και ουσιώδη, με πολύ προσεκτικές εκφράσεις
ανέδειξε το πρόβλημα της Φλώρινας μέσα από το σύστημα της θρησκευτικο –πολιτικής εξουσίας που
επεμβαίνει με τρόπο αντιδημιουργικό στα της Φλώρινας, με παράδειγμα το
γκρέμισμα του Οικονομικού Γυμνασίου. Από τοπικούς πολιτικούς παράγοντες και με
τις ευλογίες του τότε μητροπολίτη Καντιώτη., με ανύπαρκτες διαδικασίες τελικά
γκρεμίστηκε ένα κτίριο σε μία νύχτα στη κυριολεξία ενώ φιλοξενούσε έκθεση των
μεγαλύτερων Ελλήνων εικαστικών
δημιουργών και ενώ επρόκειτο να
χαρακτηριστεί διατηρητέο με εντολή του τότε Υπουργού Πολιτισμού.
Το ανησυχητικό είναι, πως η
αλήθεια του Τάσου Βασιλείου δε είναι χθεσινή αλήθεια από την οποία θα
μπορούσαμε να διδαχτούμε. Είναι υπαρκτή και στις μέρες μας. Αυτό ούτε το
είδαμε, ούτε το ακούσαμε.
Μην ξεχνάτε τη γνωστή ρύση, Για να γίνει κάποιος
δήμαρχος πρέπει να περάσει από τη Μητρόπολη, από τον μεγάλο Πολιτιστικό Σύλλογο της πόλης για να φθάσει στο δημαρχείο. Ούτε είδαμε,
ούτε ακούσαμε τίποτα και για τον λιανισμό. Το έτερον σύστημα εξουσίας στη
Φλώρινα που επίσης έχει καταπνίξει κάθε είδος δημιουργίας ή την έχει προωθήαει
επιλεκτικά.
Αν η τέχνη δεν μπαίνει σε
καλούπια, οι φορείς της τέχνης και του πολιτισμού μάλλον μπαίνουν. Όσο για τους
δημιουργούς της τέχνης, διερωτώμαι ακόμα, πως είναι δυνατόν να διαμαρτύρονται
τόσο σιωπηλά τόοοοοοσα χρόνια σε αυτήν την καταπίεση που ήθελε να καταδείξει το
ντοκυμαντέρ , ενώ διεκδικούν την ελευθερία της σκέψης και της έκφρασης στα έργα
τους!
Η προσπάθεια των δημιουργών του
ντοκυμαντέρ, της Σοφίας Αντωνακάκη και του Γιώργου Ντάλη να δοκιμάσουν ή να
αναδείξουν τα ταλέντα τους είναι θεμιτή και τους ευχόμαστε καλή συνέχεια. Χωρίς να
θέλω να μειώσω κανέναν, τα χέρια ήταν
αδύναμα να σηκώσουν το βάρος της αλήθειας.
Το ντοκυμαντέρ θα μπορούσε να ήταν
καλύτερο αν οι μαρτυρίες και τα γεγονότα αξιοποιούνταν μέσα από μία δομή που
δεν θα δημιουργούσε σύγχυση για να αναδείξει επιτέλους το μείζον και ουσιαστικό
πρόβλημα της Φλώρινας. Το θανατηφόρο
μίγμα θρησκευτικής και πολιτικής εξουσίας, που έχει καταδυναστεύει
και καταδυναστευει ποικιλοτρόπως τον τόπο, και την αδυναμία αντίδρασης των Φλωρινιωτών από τον απλό
πολίτη μέχρι και τους πνευματικούς ανθρώπους είτε από φόβο, είτε από συμφέρον.
Ντόρη Κουτουράτσα
Φλώρινα 3 -12-2012
Υ.Γ.
ΤΟ ΠΑΝΕΛ
Πολύ ολίγοι, τόσο ο Αρχιμανδρίτης
Ειρηναίος όσο και ο Πέτρος Τατούλης για
να ψηλαφίσουν έστω την αλήθεια. Ο μεν Ειρηναίος πιάστηκε από το θέμα Πολιτισμός και Ορθοδοξία- δεν κατάλαβε κανένας τίποτα - , και κράτησε τις αποστάσεις από το μοντέλο εκκλησία
- πολιτική πιστεύοντας μάλλον πως έτσι διέσωσε την εικόνα της ανεξαρτησίας του.
Ο Πέτρος Τατούλης, βρήκε άλλο
σωσίβιο, και μας μίλησε σαν ιστορικός
τέχνης, παρ όλο που τόνιζε και ξανατόνιζε πως δεν είναι δυνατό όλοι να το
παίζουν ξερόλες. Μακροσκελέστατος, ήταν έως πολύ κουραστικός για να μας πεί πως
η τέχνη δεν είναι δυνατόν να λογοκρίνεται και πως όλη αυτή η καταπίεση της
καλλιτεχνικής δημιουργίας της Φλώρινας , ήταν επειδή οι καταπιεστές ήταν
άσχετοι με τη τέχνη. Άτυχη στιγμή που λένε, για τη Φλώρινα.
Ένας ισχυρός πονοκέφαλος, δεν
μου επέτρεψε να μείνω ως το τέλος. Πάντως ότι είδα και άκουσα , νομίζω πως σας
το μετέφερα.
Η ίδια
25 comments :
Καλή μου που να δεις τι πονοκέφαλος με έπιασε εμένα σήμερα στο εργατικό κέντρο από τους συνδικαλιστές της γραβάτας που προσπάθησαν με τρόπο άνανδρο να εκμεταλλευτούν την δυστυχία απλήρωτων παιδιών. Μάλιστα δε ο ένας εκ του εργατικού είπε σε μια κοπελίτσα που είχε τα @@@@δια να μιλήσει, εσύ πάψε να μιλάς. Μην φοβάστε κε Τάδε, σας ξέρουν και οι πέτρες, ποιοι είστε και τι δήθεν πρεσβεύεται... και κυρίως πως αποκτήσατε αυτό που πρεσβεύεται... Βέβαια αναγνωρίζω την αξία σας αφού στο Αης Αμυνταίου ένας εργαζόμενος (πρόσφατα αν δεν κάνω λάθος) έχασε τα δάκτυλα του... εν ώρα εργασίας. Μπράβο σας, άξιος ο μισθός σας, χάρη σε εσάς δεν έχασε και το χέρι του....
Υς. Τέρμα πια ο καθένας θα πάρει αυτό που του αξίζει, όχι δεν είναι ο Θεός τιμωρός, ούτε εμείς λερώνουμε το στόμα μας αναμοχλεύοντας την ανοησία σας, μα υπάρχει η επίγεια καταδίκη που δυστυχώς λέει αμαρτίες γονέων πληρώνουσι τέκνα.
Αρχικά καλή σας μέρα … τα καλύτερα έπονται.
Το σύστημα εξουσίας αγαπητέ μου 1.15,και η αμετροέπεια των παιδιων του συστήματος. Αυτό είναι η καθημερινότητα της Φλώρινας. Ξέρεις μία παροιμία που λέει "ανέβηκε η ψείρα στον ξύλο και έκανε κου-κου"; Αυτά τα κακώς κείμενα, μόνο εσείς οι νέοι μπορείται να τα πολεμήσετε και να τα καταπολεμήσετε.Θέλει θάρρος και να μη φοβάστε ..τις κότες.
Nτορίτσα μου σε μάτιαξαν - εξ ου και ο πονοκέφαλος- επειδή ήσουν μία κούκλα όπως πάντα και αυτή τη φορά σε είδαμε πολύ ανανεωμένη. Μας λείπεις, όταν λείπεις. όταν έρχεσαι όμως..αρχίζουν οι πολλαπλές σεισμικές δονήσεις. Πέστα κοριτσάρα μου, πέστα όπως μόνο εσύ ξέρεις και μπορείς.
Πάτε και σε κανένα σχόλιο στην προηγούμενη ανάρτηση της κρουα για το παραπάνω θέμα.
Ανώνυμος είπε...
Καθόταν ο Τατούλης ακριβώς στο σημείο που εκδιώχθηκε Ο Αριστοτέλης από την αίθουσα που μετά ονομάστηκε Θοδωρος Αγγελόπουλος και δεν του τόπε κανείς ότι τον έδιωξαν ποιοί;
Εχουν σχέση με όσους σήμερα παίζουν ταινίες;
Επίσης και την Παιδαγωγική Ακαδημία Φλώρινας και τον καθηγητή τότε Αργυριάδη τους έδιωξαν ποιοί; Δεξιοί μήπως;
Και χρειάστηκε ο κακός Καντιώτης να ξαναφέρει την Ακαδημία πίσω. Ξεχνάμε τόσο εύκολα;
Οσο για τον κακό Ασπασίδη που γκρέμισε το παλιό βουλγάρικο οικονομικό γυμνάσιο και ξανάχτισε νέο ελληνικό στη θέση του να μη κλαίνε και τόσο.
Ο χρυσαυγίτης φιλαοαμερικάνος Γρούγιεφσκι γκρεμίζει τόσα βουλγάρικα σχολεία στα Σκόπια.
Η πιο χαριτωμένη εκδήλωση που έχει γίνει μέχρι σήμερα, με γεμάτους άγνοια φιλόδοξους πρώην δεξιούς, να τους αδειάζουν την αίθουσα οι ίδιοι οι ΣΥΡΙΖΑΙΟΙ, μόλις τελείωσε η εκδήλωση.
Τούς αφήσαν να εκτίθενται στις αντιθέσεις και τις ανακρίβειές τους, όλους τους όψιμους πρώην δεξιούς...
Θέλουν τη ψήφο τους στις προσεχείς εθνικές εκλογές ΧΩΡΙΣ ΣΤΑΥΡΟ για να γίνουν κυβέρνηση.
Μετά ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΕΤΑΞΟΥΝ ΣΑΝ ΤΙΣ ΔΕΞΙΕΣ ΛΕΜΟΝΟΚΟΥΠΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΘΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΝ.
2 Δεκεμβρίου 2012 12:23 π.μ.
Αυτός που ήταν απαράδεκτος ήταν ο Ανδρέας ο Τσώκας. Ας του πει κάποιος τη σχετική ιστορία για να αντιληφθεί τη σχέση Στέγης Φιλοτέχνων και Μουσείου. Ας μας πει ο Ανδρέας γιατί έγινε η Στέγη; Υποθέτω πως θα ξέρει διότι ο μπαμπάς του ήταν ιδρυτικό μέλος. Εκτός και αν τα έχει πει σωστά ο άνθρωπος και οι δημιουργοί του ντοκυμαντέρ τα κόψανε λόγω άγνοιας η δεν ξερω κι εγώ γιατί.
χιόνισε στην φλώρινα...
http://vounisios.pblogs.gr/2012/12/epese-to-prwto-hioni-sthn-polh-ths-flwrinas.html
6.09 δεν συμφέρει τον Ανδρέα να θυμάται την ιστορία της Στέγης. Είναι Πρόεδρος του Μουσείου αλλά μου φαίνεται πως την ιστορία του δεν την ξέρει ο Πρόεδρος. Δεν πειράζει, και γι αυτόν κάποιο κέντρο εξουσίας φροντίζει να είναι καλά.
Εχουμε στη Φλώρινα και κρυφή αριστερή κονόμα αφού τη δεξιοπασόκα την ξέρουμε;
Εχουμε και κρυφή αυτονόμα και δεξιοπασόκα και βεβαίως αριστερή,που κρύβεται πίσω από πολλά;
Ποιός θα απαντήσει;
O π. Ειρηναίος ως νέος Άγιος Πέτρος και πριν ο αλέκτωρ λαλήσει τρείς φορές αρνήθηκε τις φιλικές σχέσει με τονΚαντιώτη. Φαίνεται το ένδυμα του ακαδημαικού του πηγαίνει πιό πολύ από τα ράσα.
Ο Τατούλης πέρασε ένα ωραίο απογευματο βραδυνό στη Φλώρινα με τον "καλό του φίλο" και ο Θανάσης Νικολαίδης με το γνωστό προβοκατόρικο στυλάκι του έδωσε το δικό του παρών .
τον κ. Λιάνη που θα πρέπει να τον αναζητήσουμε την περίοδο στην οποία αναφέρεται το ντοκυμαντέρ, και όσον αφορά το Μουσείο Συγχρονης Τέχνηςαι την πολιτική Ασπασίδη και Καντιώτη
Kάποιος, νομίζω ο κ. Βασιλείου, είπε πως ο Καντιώτης είχε "τις κατοχυρώσεις του". Αυτό κάτι σημαίνει. Μήπως μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει;
8.27 Για τον Θανάση Νικολαίδη έχω να συμπληρώσω το εξής .."και ο Θανάσης Νικολαίδης με το γνωστό προβοκατόρικο ΚΑΙ ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΤΙΚΟ στυλάκι του έδωσε το δικό του παρών .
Για τον Αρχιμανδρίτη Ειρηναίο βρίσκω τη μεταμόρφωσή του μάλλον θετική για την εποχή μας. Ας είναι και έτσι.
Πυροβολημένες είναι οι καταστάσεις,έτσι κι αλλιώς.
Τα βόλια θα μας χρειαστούν, γιατί υπάρχουν και χειρότερα...
9.36 Δεν είναι μόνο ο Λιάνης εκείνη την εποχή. Είναι δεκάδες τα καλόπαιδα που συνοστίζονταν για μια θέση στην εξουσία.
TO ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ. ΕΝΩ ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΝΥΧΙΑ, ΒΓΗΚΑΝ ΠΑΡΟΝΥΧΙΔΕΣ.
Γιατί πάτε μακρυά; Μήπως και σε αυτή την εκδήλωση εκκλησία και πολιτική δεν κουβαλήθηκαν για να ευλογήσουν το ντοκυμαντέρ και τους δημιουργούς; Ο Τατούλης, πολιτικός από το 1990 δηλ. 22 χρόνια δεν έπιασε τι γίνονταν στη Φλώρινα, ή μήπως ο Ειρηναίος δεν ήξερε; Ποιόν πιστεύουν πως δουλεύουν με τις μπούρδες τους;
11.43 εμένα αυτό που μου έκανε εντύπωση γι αυτό το Οικονομικό που το κάνανε και ντοκυμαντερ, αφού ήταν τόσο σοβαρό θέμα το Οικονομικό, δεν βρέθηκε κανένας να αντιδράσει και να πάρει θέση τόσα χρόνια; Παπαθανασίου, Κορτσάρης, Κωνατσαντινίδης, ο Λιάνης, ο Αλεμπάκης, Κωτσ΄πουλος, Μούσιου, Πετκάνης, Ασπρίδης, κανένας μα κανένας ή δεν βρήκαν στοιχεία. Κι αν δεν τα βρήκαν δεν άκουσαν κάτι;
Εκτός κι αν δεν μπορούσαν να χτυπήσουν τον γάιδαρο και χτυπούσαν την ουρά οι του ντοκυμαντέρ. Πολλές φορές φωβάμαι΄, πως το μικρό το κάνουμε μεγάλο. Δεν ξέρω αν κρύβεται πίσω από αυτό κάποια σκοπιμότητα ή αν ήταν αδυναμία να πουν τα πράγματα με το όνομά τους. Η τ΄΄εχνη και ο τύπος, έντυπος και ηλεκτρονικός καλό είναι να υπηρετούν την αλήθεια και όχι να εκμετταλεύονται καταστλασεις και γεγονότα για αυτοσκοπό .
Aγαπητοί μου αναγνώστες, Παρακολουθώ τα σχόλιά σας και ειλικρινά χαίρομαι που το δημοσίευμά μας υπήρξε αφορμή για προβληματισμό και ερωτήματα που ζητούν αληθινές απαντήσεις. Για να μην απαντώ στον καθένα ξεχωριστά, θα αναδημοσιεύσουμε άρθρα της εφημερίδας κρουά και για την Ιερά Μητρόπολη Φλώρινας, και για τους πολιτιστικούς συλλόγους, το Πανεπιστήμιο και την σχέση τους με την πολιτική για να σας βοηθήσουμε να κατανοήσετε το τι γίνονταν και το τι γίνετε. Αυτά τα έχουμε πει όλα και τα έχουμε γράψει προ καιρού, τα οποία πιθανότατα δεν διαβάσατε είτε επειδή δεν διαβάζατε την έντυπη κρουά, είτε επειδή οι προβληματισμοί σας δεν ήταν τοσο ώριμοι. Εν αναμονή
Aσε το προς το παρόν Ντόρις,άνοιξε μεγάλο κεφάλαιο ωμής εξωτερικής παρέμβασης στα εσωτερικά μας,όχι άλλη εσωστρέφεια...
Τίποτα να μην αφήσεις Ντόρη. Και να τα πεις όλα. Είσαι η βουκέντρα της Φλώρινας.
Βουκέντρα ελληνική ναι, σε ελληνική ώρα, μεταξύ μας. Οχι την ώρα της μάχης στον εξωτερικό εχθρό του έθνους μας...Υπευθυνοεθνικέντρα ναι και πολύ μπράβο της γιαυτό...
Κάτιγια βουκέντρα , βλακέντρα δεν κατάλαβα πως σβήστηκε, Αν θέλει ας μας το ξαναγράψει αυτός που το έγραψε. Να μην χάνομε τη συνέχεια.
6.45 Βρίσκωον πολύ επιτυχημένο τον χαρακτηρισμό βουκέντρα για τη κρουά. Έτσι είναι. Κοίτα μη παρεξηγηθούν τα βόδια (μπορεί να μη καταλάβουν και τι σημαίνει)
Πιστεύω ότι οι συντελεστές του Ντοκιμαντέρ δεν γνωρίζουν τίποτα για εκείνη την περίοδο, (Λόγοι της ίδρυσης της Στέγης, Οικονομικό Γυμνάσιο, Διαμόρφωση Πολιτικο – κοινωνικών κλίματος, κτλ), και αυτό φάνηκε μέσα από την πλοκή του έργου. Το αν γνωρίζουν και δεν το ανέδειξαν, επιλέγοντας την συγκεκριμένη πλοκή, είναι δικό τους θέμα.
Στο ίδιο έργο θεατές. Οι ίδιοι μιλούσαν για τους ίδιους, για τα ίδια και τα ίδια.
Όλοι τους, ως αναμεταδότες, μας μετέφεραν τα ίδια στερεότυπα. Πληροφορίες που έχουν σκοπό να διαμορφώσουν εντυπώσεις, κρύβοντας τις πραγματικές αιτίες αυτών των αλλαγών.
Είναι λυπηρό το θέμα να παρουσιάζει τους πολιτικά στρατικό - ποιημένους καλλιτέχνες. Το ντοκιμαντέρ θα πρέπει να αλλάξει τίτλο και να παρουσιαστεί όχι ως Η Τέχνη των Παθών, αλλά,
Η Τέχνη στη Φλώρινα ως μέσο για τη εκμετάλλευση των καλλιτεχνών, με σκοπό τη δημιουργία και την πόλωση του κλίματος για την ανάδειξη των νέων πολιτικών διαμορφώσεων.
Ερώτηση για πολλούς. Ποιός από τους πολιτικό στρατικο ποιημένους καλλιτέχνες που προβλήθηκαν μέσα στο Ντοκιμαντέρ, φαγώθηκε στην πορεία, εξοντώθηκε στη κυριολεξία, καθώς τα πολιτικά γεγονότα, δε θεώρησαν απαραίτητη την παρουσία του σε αυτό το χώρο.
Οι Φλωρινιώτες το έχουν Τούμπανο και Αυτοί κρυφό καμάρι.
Δημοσίευση σχολίου