3:47 μ.μ.

ΤΟ "ΚΑΤΙ" ΠΟΥ ΜΕΝΕΙ - Θ. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ

Posted by Εφημερίδα Κρουά - Κρουά |


Συνήθως οι επικήδειοι και οι μετά θάνατον δηλώσεις είναι μεγαλειώδεις.                                              Βλέπεις «ο νεκρός δεδικαίοτε», συνήθως πάντα ή πάντα.   Θα μου πεις άξιζε, όχι έναν, αλλά πολλούς καλούς λόγους ο Θόδωρος Αγγελόπουλος. Και ακούστηκαν όλα αυτά.
Παρακολούθησα με ενδιαφέρον και αυτά που γράφονται και όλα αυτά που ακούγονται για τον Θόδωρο Αγγελόπουλο. Όχι τόσο για να γράψω εγώ – δεν θα άλλαζε άλλωστε και τίποτα ένα δημοσίευμα λιγότερο ή περισσότερο – αλλά για να μάθω περισσότερα για την προσωπικότητα του Θ. Αγγελόπουλου.
Αυτό το «κάτι που μένει», θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας, μέσα από τα λόγια του Νίκου Κούνδουρου για τον Θ. Αγγελόπουλο, αλλά και από το ανέκδοτο ποίημα του ίδιου του Θ.Αγγελόπουλου.                                                   ………………………………………………………………………………………………………………………………………………                                                                     
«Ο Αγγελόπουλος μπορούμε να πούμε ότι ήταν σκάνδαλο στην ελληνική κινηματογραφική κοινωνία, διότι παρά πολύ γρήγορα ξέφυγε από την ελληνική μιζέρια και βρέθηκε να είναι Ευρωπαίος και διεθνής. Αυτό το πράγμα δεν το περιμέναμε και δεν το συγχωρούσαν και όλοι. Είναι αστείο και κωμικό να τον κρίνουμε από τις ταινίες του. Ο Αγγελόπουλος, για τη δική μου ματιά, πήρε τον επαρχιώτικο ελληνικό κινηματογράφο και τον πήγε έξω και τον έκανε παγκόσμιο. Με τις ταινίες του, με τη φιλαρέσκεια του, με τη φιλοδοξία του, με τα καλά και τα κακά του, εργάστηκε όλη του τη ζωή για να μην είναι Έλληνας. Είναι περίεργο αυτό που λέω, αλλά ήταν έτσι. Τον έπνιγε η Ελλάδα γι' αυτό πήγε παραπέρα. Ο Θόδωρος κατάφερε αυτό που όλοι οι Έλληνες ζήλαψαν και ελάχιστοι πέτυχαν. Κατάφερε να είναι διεθνής, δεν ήταν ο Έλληνας σκηνοθέτης, ήταν ο σκηνοθέτης. Δεν είναι λίγο το ελληνικό φλάμπουρο να κυματίζει στα διάφορα διεθνή φεστιβάλ. Είναι μία νίκη χάρη στον Αγγελόπουλο. Ό,τι έκανε το έκανε για να απεμπολήσει τον τίτλο του ρωμιού και το πέτυχε».
Νίκος Κούνδουρος
……………………………………………………………………………………………………………..
Ξεχάστε με στη θάλασσα
Σας εύχομαι υγεία και ευτυχία αλλά δεν μπορώ να κάνω το ταξίδι σας                                                    
 Είμαι επισκέπτης                                                                                                                                      
 Το κάθε τι που αγγίζω με πονάει πραγματικά                                                                                         
 κι έπειτα δεν μου ανήκει
 Όλο και κάποιος βρίσκεται να πει "δικό μου είναι"                                                                                 
Εγώ δεν έχω τίποτε δικό μου είχα πει κάποτε με υπεροψία
Τώρα καταλαβαίνω πως το τίποτε είναι τίποτε                                                                                          
 Ότι δεν έχω καν όνομα                                                                                                                            
 Και πρέπει να γυρεύω ένα κάθε τόσο                                                                                                  
Δώστε μου ένα μέρος να κοιτάω   
 Ξεχάστε με στη θάλασσα                                                                                                                        
 Σας εύχομαι υγεία και ευτυχία».
(ανέκδοτο ποίημα του Θόδωρου Αγγελόπουλου γραμμένο το 1982 λίγο πριν από την έναρξη συγγραφής του σεναρίου της ταινία «Ταξίδι στα Κύθηρα»)

0 comments :

Δημοσίευση σχολίου